Kookmet

Omschrijving

Cultureghem speelt in op de vraag naar meer toegankelijke, gezonde en goedkope voeding. Tijdens KOOKMET doen kinderen samen boodschappen op de markt, koken ze samen aan de mobiele keukens en eten nadien samen hun bereidingen op.
Op de markt, rond de keukens en aan tafel is er plaats voor ontmoeting. Er wordt samengewerkt met de meest diverse organisaties, marktbezoekers worden uitgenodigd aan tafel, Brusselse en Vlaamse klasjes ontmoeten er elkaar.
Op vrijdag wordt dit als educatief aanbod aangeboden, op woensdag is er naschools aanbod met aandacht voor gezonde voeding met lichaamsbeweging en ontspanning. (KOOKMETKOEKJESFABRIEK)
Samen met de partners van het Netwerk Brede School worden duurzame trajecten uitgewerkt rond gezonde voeding. KOOKMET werkt domeinoverschrijdend, legt de meest extreme verbindingen en weerspiegelt als geen ander de unieke Brusselse realiteit.

Bekijk hier een filmpje:

kookmet (hey now) from Cultureghem on Vimeo.

Cultureghem

Thema's kijkwijzer