Brede School Nellie Melba tegen kansarmoede

Omschrijving

Basisschool Nellie Melba diende een project in rond lokale kinderamoedebestrijding bij het departement Welzijn, Volksgezondheid en Gezin.
Er werd een subsidie toegekend aan Basisschool Nellie Melba voor het project “Kleine kinderen, grote kansen met Nelleke Spelleke”.
Met de steun van de Vlaamse regering wordt er een spelotheek opgericht “Nelleke Spelleke” waar kinderen vanaf 0 tot 8 jaar spelmaterialen kunnen uitlenen. Kinderen en hun ouders kunnen er spelmateriaal uitlenen dat de verstandelijke, lichamelijke en emotionele ontwikkeling van kinderen stimuleert
Daarnaast worden ook elke woensdagvoormiddag activiteiten georganiseerd voor peuters en hun ouders. De ene keer is het een poppenspel, de andere keer een crea-activiteit. De activiteiten bereiden jonge kinderen en hun ouders voor op de kleuterklas.

Brede School Nellie Melba

Thema's kijkwijzer