Schoolkinderen kapen FM Brussel

Omschrijving

Radio Flamingo is het sluitstuk van de lessen en activiteiten rond 100 jaar radio in de Brede School Flamingo.
De leerlingen van de vierde, vijfde en zesde leerjaren maakten binnen en buiten de school(m)uren reportages, muziekuitzendingen, hoorspelen, jingles en reclamespotjes. Sommige kinderen gingen zelfs met een platenspeler aan de slag! Bovendien brachten de jonge reporters verslag uit over interessante Berchemse plaatsen.
Het radioproject werd afgesloten met een live uitzending vanuit de studiobus van FM Brussel aan GC De Kroon. Iedereen kon de live-uitzending bijwonen, en er waren ook extra animaties voorzien zoals een hogehakkenrace van de leerkrachten, dansvoorstellingen en een tentoonstelling met foto’s en audio van dit radioproject.
Brede School ‘Flamingo’ is een samenwerkingsverband tussen de vijf Nederlandstalige basisscholen van Sint-Agatha-Berchem, de bibliotheek, het gemeenschapscentrum De Kroon, lokaal dienstencentrum Ellips, de gemeentelijke Academie voor Muziek en Woord en het lokaal jeugd- en cultuurbeleid.

Beluister hier het luisterspel, gemaakt door de leerlingen.

Brede School Flamingo

Thema's kijkwijzer