Noden en prioriteiten bepalen met de stuurgroep
Inhoud
Scholen en organisaties uit verschillende sectoren gaan tijdens een stuurgroepoverleg na wat hun gezamenlijke noden en prioriteiten zijn.
Werkwijze
VOORAF
- De stuurgroepleden brengen de 5 belangrijkste noden van hun organisatie mee voor de Brede School. De kinderen en hun ontwikkelingskansen zijn het uitgangspunt en doel.
Zie ook de methodiek “bevraging schoolteams”.
UITWISSELING & DENKOEFENING
-
De noden als vertrekpunt:
- Elk lid van de stuurgroep noteert 5 noden op post-its, geeft korte toelichting en koppelt de nood aan het kernaspect waar de focus op ligt.
- Alle leden van de stuurgroep bepalen met 3 groene en 1 rode sticker wat zij vanuit hun organisatie belangrijk/niet relevant vinden.
-
Helicopterperspectief: de strategische en operationele doelen:
- De strategische en operationele hangen omhoog op flappen.
- Elk stuurgroeplid geeft aan wat hij vanuit zijn organisatie belangrijk/niet relevant vindt (3 groene en 1 rode sticker).
- In groep: de meest opvallende tendensen overlopen
NADIEN
• Je maakt de koppeling tussen noden en doelen die als resultaat uit de denkoefening kwamen.
• Je werkt een voorstel van doelen en acties uit.
• Je bespreekt taakverdeling en inbreng van de verschillende partners.
In het kort
Doelstellingen
- Stuurgroepleden kennen de noden en doelen van mekaars organisaties.
- Stuurgroepleden krijgen zicht op gezamenlijke noden en doelen.
- Stuurgroepleden geven input over bredeschoolprioriteiten.
Timing
2 uur
Wie
stuurgroep
Materiaal
- Flappen per kernaspect
- Post-its
- De doelen van de Brede School op flappen
- 6 groene en 2 rode stickers per deelnemer