Leerkrachten op expeditie in hun schoolbuurt

Als leerkracht en als schoolteam, sta je voor een hele uitdaging om de leerdoelen te bereiken voor al je Brusselse leerlingen in hun superdiversiteit. De Brusselse context biedt heel wat uitdagingen en verandert razendsnel.

Ga met je schoolteam op Expeditie in je schoolbuurt de challenge aan om bij te leren samen met collega’s, ouders, buurtbewoners en -organisaties, leerlingen,… Zo doe je inspiratie op om je lessen betekenisvol te houden voor je leerlingen.

Werkwijze

Expeditie Brussel is een teambuilding voor schoolteams in de schoolbuurt. Leerkrachten gaan in kleine groepjes te voet op stap. Gewapend met spelregels en een tablet, krijgen ze uitdagingen, feedback en aanmoedigingen uit een centrale backoffice om verschillende opdrachten te realiseren.

In het kort

Doelstellingen

Schoolteams en partners

• krijgen inzicht in de leefwereld van kinderen en jongeren.
  • (her)ontdekken motivatie en talenten bij zichzelf, collega’s en partners om de klaswerking te verrijken.
  • ontwikkelen hun schooleigen omgevingsboek met plaatsen, mensen en organisaties die samenwerken aan maximale ontwikkelingskansen voor kinderen en jongeren.

Timing

Een halve dag voor speluitleg, expeditie en prijsuitreiking

Wie

Schoolteams