• Home
  • Over deze website
  • Wegwijs
  • Bronnen
  • Contacteer ons
ONDERSTEUNINGSTOOL
BREDE SCHOOL
  • Wat is een Brede School?
  • Een Brede School ontwikkelen
  • De coördinator als motor
  • Praktijkvoorbeelden
  • Methodieken
  • Binnen of buiten de schoolmuren: welke keuzes maak je?
    • Binnen of buiten schoolmuren?
    • Tijdens of na de schooluren?
  • Maak gebruik van bestaande bronnen als basis
  • Checklist afsprakenkader en actieplan
  • 6 kloven van (kans)armoede do en dont
  • Zorg voor een brede omgevingsanalyse
  • Impactevaluatie: stappenplan
  • Kansarmoede: frames
    • Focus op het kind in armoede
    • Focus op de ouder in armoede
    • Focus op het fenomeen (kinder)armoede
  • Kinderarmoede: leestips
  • Betrek kinderen en jongeren bij projecten in de publieke ruimte
  • Betrek kinderen en jongeren bij je omgevingsanalyse
  • Maak van je school en schoolomgeving een kwaliteitsvolle plek
  • Visualiseer je missie en visie
  • Heb aandacht voor mogelijke participatiedrempels
    • Groepen bereiken
    • Communicatie
    • Vertrouwen
    • Psychologische en praktische drempels
    • Participatievaardigheden en vergadercultuur
  • Hoe betrek je leerkrachten en schoolteams?
    • Vanuit de school
    • Vanuit de organisatie van de Brede School
  • Stappenplan van evaluatie tot actieplan
  • Ga op een participatieve manier te werk
  • Taken van de stuurgroep
  • Taken van een bredeschoolcoördinator
  • Theory of Change - Brusselse Brede Scholen
  • Theory of Change (TOC)
  • Tips voor een toegankelijk vrijetijdsaanbod
    • Begrijpbaarheid
    • Beschikbaarheid
    • Bruikbaarheid
    • Financiële drempels - betaalbaarheid
    • Vervoer - bereikbaarheid
    • Talige drempel
    • Niet-participatie
  • Werk laagdrempelig
  • Vergadertips
  • Vertrek vanuit de visietekst Brede School van de VGC
  • Vrijetijdsaanbod: welke keuzes maak je?
    • Wie begeleidt activiteiten?
    • Verplicht of vrije keuze?
    • Gepland of ad hoc inschrijven?
    • Aansluiten bij eindtermen of kernaspecten?
    • Welke kinderen en jongeren?
    • Hoe informeer en betrek je ouders/opvoeders ...?
    • Gratis of betalend?
    • Doorstroom naar het reguliere aanbod?
  • Youth Engagement Continuum

6 kloven van (kans)armoede do en dont

Beschrijving van de 6 kloven van [kans]armoede en de do en don’ts