Betrek kinderen en jongeren bij je omgevingsanalyse

Beam, het multimedialabo van JES ontwikkelde Lomap. Lomap is een smartphone-app en fotografietool waarmee vooral kinderen en jongeren op een leuke en intuïtieve manier, door het toevoegen van kleurcodes en icoontjes, hun mening kunnen geven over een buurt of stad.

Wat vinden zij van het nieuwe plein in de buurt, van de wijk achter het jeugdhuis of de school…?

Door middel van deze fotoapplicatie geven ze in woord en vooral beeld hun visie op wat zij goed vinden aan hun buurt, maar ook wat zij als pijnpunten of problemen ervaren. Deze gratis beschikbare app (op dit moment enkel voor Android toestellen) is een heel intuïtief instrument waar je zowel individueel, als jeugdwerker of als leraar met je groep kinderen of jongeren mee aan de slag kan.

Op de website vind je de handleiding en de nodige materialen.