- Binnen of buiten de schoolmuren: welke keuzes maak je?
- Maak gebruik van bestaande bronnen als basis
- Checklist afsprakenkader en actieplan
- 6 kloven van (kans)armoede do en dont
- Zorg voor een brede omgevingsanalyse
- Impactevaluatie: stappenplan
- Kansarmoede: frames
- Kinderarmoede: leestips
- Betrek kinderen en jongeren bij projecten in de publieke ruimte
- Betrek kinderen en jongeren bij je omgevingsanalyse
- Maak van je school en schoolomgeving een kwaliteitsvolle plek
- Visualiseer je missie en visie
- Heb aandacht voor mogelijke participatiedrempels
- Hoe betrek je leerkrachten en schoolteams?
- Stappenplan van evaluatie tot actieplan
- Ga op een participatieve manier te werk
- Taken van de stuurgroep
- Taken van een bredeschoolcoördinator
- Theory of Change - Brusselse Brede Scholen
- Theory of Change (TOC)
- Tips voor een toegankelijk vrijetijdsaanbod
- Werk laagdrempelig
- Vergadertips
- Vertrek vanuit de visietekst Brede School van de VGC
- Vrijetijdsaanbod: welke keuzes maak je?
- Youth Engagement Continuum
Vervoer - bereikbaarheid
- Geef alle relevante informatie over bereikbaarheid van de activiteit.
- Welke tram/bus kan je nemen? Welke halte? Wat is de dienstregeling? Wat kost dit? Kan je met anderen meerijden of samen het openbaar vervoer nemen?
- Begeleid de kinderen en jongeren van aan de school naar de activiteit. Toon hoe ze er geraken, het openbaar vervoer kunnen nemen, hoe ze een ticket kunnen kopen.
- In sportclubs vormt het vervoer naar wedstrijden het grootste knelpunt. Ouders beschouwen het vervoer als een taak van de club, terwijl de club vaak rekent op ouders. Probeer afspraken te maken over vervoer op het moment van de inschrijving.