- Binnen of buiten de schoolmuren: welke keuzes maak je?
- Maak gebruik van bestaande bronnen als basis
- Checklist afsprakenkader en actieplan
- 6 kloven van (kans)armoede do en dont
- Zorg voor een brede omgevingsanalyse
- Impactevaluatie: stappenplan
- Kansarmoede: frames
- Kinderarmoede: leestips
- Betrek kinderen en jongeren bij projecten in de publieke ruimte
- Betrek kinderen en jongeren bij je omgevingsanalyse
- Maak van je school en schoolomgeving een kwaliteitsvolle plek
- Visualiseer je missie en visie
- Heb aandacht voor mogelijke participatiedrempels
- Hoe betrek je leerkrachten en schoolteams?
- Stappenplan van evaluatie tot actieplan
- Ga op een participatieve manier te werk
- Taken van de stuurgroep
- Taken van een bredeschoolcoördinator
- Theory of Change - Brusselse Brede Scholen
- Theory of Change (TOC)
- Tips voor een toegankelijk vrijetijdsaanbod
- Werk laagdrempelig
- Vergadertips
- Vertrek vanuit de visietekst Brede School van de VGC
- Vrijetijdsaanbod: welke keuzes maak je?
- Youth Engagement Continuum
Kinderarmoede: leestips
Kinderarmoede staat hoog op de agenda. Meer en meer kinderen bevinden zich in een situatie van armoede. We bundelen hier enkele leestips met informatie over kinderarmoede.
-
Ouders uit kansarme milieus aan het woord over zorg en onderwijs voor jonge kinderen
Dit rapport laat gezinnen met jonge kinderen in armoede aan het woord. Hun beleving staat centraal. Ouders ervaren drempels om reguliere dienstverlening te benutten. Het rapport geeft enkele voorstellen tot optimalisering van de werking van organisaties voor deze kwetsbare doelgroepen. -
Belevingsonderzoek bij kinderen en jongeren die in armoede leven
Dit onderzoek brengt de ‘stem’ van kinderen en jongeren onder de aandacht. -
Kansarm maar niet kansloos. Samen sterk voor een betere toekomst voor onze kinderen. Rapport bevraging kwetsbare gezinnen rond kinderarmoede in Sint-Niklaas.